Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
» FAQ

Systemy płatności

  • PayPal
  • Przelewy24

Certyfikat dbałości

Kontakt

  • Filart magazyn:
    Orzysz- woj. warmińsko-mazurskie
    Nie prowadzimy sprzedaży stacjonarnej.
    NIP: 849-148-31-17
  • E-mail:welna.filart@gmail.com
  • Telefonkontakt wyłącznie mailowy
  • Gadu Gadu53745821

Cennik

Pobierz cennik HTMLPobierz cennik XLS

Chmura tagów

FAQ


FAQ – poniżej znajdziecie Państwo najczęściej zadawane nam pytania.
 
Wełna
  1. Ile to jest 10g wełny?
Jest to motek mieszczący się w dłoni, taśma wełny o długości ok. 50cm
 
  1. Czym się różni wełna polska od merynosa?
Wełna polska jest bardziej szorstka i twardsza a przez to polecana przez nas do takich rzeczy jak kapcie, torby, elementy dekoracyjne.
Merynos jest bardzo delikatny w dotyku, jednolity i z każdą dostawą taki sam – wysokogatunkowy, stąd polecamy go do szali, czapek, szpult.
Obie wełny świetnie się filcują i na mokro i na sucho.
 
  1. Czy można łączyć różne gatunki wełny?
Raczej nie polecamy mieszać gatunków wełny, zwłaszcza przy filcowaniu na mokro. Wełny o różnym mikronażu i innych gatunków mogą się w różnym tempie filcować. Nie dotyczy to filcowania na sucho, lub nafilcowywania dekoracji igłami.
 
  1. Czy wełna czesankowa nadaje się do robienia na drutach?
Nie. Wełna czesankowa to luźno ułożone włókna, które nadają się do filcowania lub przędzenia.
Wyjątkiem jest niedoprzęd, czyli lekko skręcone cienkie taśmy wełny (coś po między czesanką, a uprzędzoną nicią). Z nich można zrobić element na drutach i wykończyć filcując w pralce.
 
 
Filc
  1. Czy jak kupię kilka kawałków filcu na metry to przyjdzie pocięte?
Domyślnie filc kupowany z metra jest wysyłany w całości. 0,5mb jest tylko minimalną jednostką miary przyjętą przez nas. Tniemy go na kawałki tylko na wyraźne życzenie klienta.
 
  1. Czy filc można ciąć laserem?
Tak, filce poliestrowe mają topliwość między 170 a 200°C, polipropylenowe nieco niższą, ale również się nadają. Należy zwracać uwagę na skład (filc 1mm jest z domieszka wełny i nie będzie się nadawał)
 
  1. Czy filce oferowane przez Państwa mają atesty lub certyfikaty?
Wybrane filce techniczne Polskie mają certyfikat PZH (Państwowego Zakład higieny – obecnie Narodowy Zakład Zdrowia Publicznego)
Filc dekoracyjny 3mm i 1mm ma certyfikat „Oeko-Tex” i „REACH”
 
  1. Jaki filc nadaje się na torebki?
Najpopularniejszy jest filc 4mm, ale na torebki równie dobrze nadaje się filc 3mm techniczny i dekoracyjny.
.
  1. Co to jest „stabilizacja termiczna” i „stabilizacja przez impregnację” filcu.
Stabilizacja filcu sprawia, że włóknina nie rozciąga się i nie zniekształca.
Stabilizacja termiczna polega na poddawaniu filcu wysokiej temperaturze: włókna łączą się, a filc jest obustronnie identyczny, mechaty.
Stabilizacja przez impregnację, jest to pokrywanie filcu z jednej strony „klejem” (lateksem) który łączy włókna. Taki filc jest z jednej strony mechaty i miękki, z drugiej gładszy i nie co szorstki w dotyku. Impregnacja nie zabezpiecza filcu przed wchłanianiem wody.
 
  1. Czy filc można prać?
Filcu nie należy prać w pralce. Można natomiast wyczyścić ręcznie, lub delikatnie zaprać dostępnymi detergentami.
 
  1. Czy filc nadaje się na dywan lub obicie mebla?
Filc to włóknina robiona z dość delikatnych włokiem sztucznych lub naturalnych, która przy intensywnym użytkowaniu „pracuje” i z czasem może się mechacić, zbijać i wyglądać nieestetycznie. Na pewno nie nadaje się na chodnik w przedpokoju, czy obicie ulubionego fotela. Za to sprawdzi się jako ozdobny dywanik w pokoju dziecięcym, lub zabezpieczenie elementów mebla.
 
  1. Czy filc nadaje się do szycia domową maszyną?
Tak, przy grubości 3 – 5mm wystarczy założyć grubszą igłę (jak do jeansu).
 
  1. Czym się różni filc techniczny od dekoracyjnego?
Dekoracyjny jest wykonany w większą dbałością o jakość i jest certyfikowany– włókno jest delikatniejsze i filc w dotyku jest miękki.
Filc techniczny jest sztywniejszy i bardziej sprężysty – pierwotnie przeznaczony do zastosowań technicznych.
 
 
 
Inne:
  1. Jak szybko realizowane jest zamówienie?
W ciągu 1 – 2 dni roboczych. Zamówienia za pobraniem są realizowane od razu – w ciągu dnia pracy. Natomiast zamówienia płatne przelewem, czekają na zaksięgowanie wpłaty, lub potwierdzenie przelewu. W każdym innym przypadku (np. przy nietypowych zamówieniach) termin realizacji jest podawany indywidualnie.
 
  1. Czy można kupić/zobaczyć towar na miejscu, gdzie jest sklep stacjonarny?
Nie posiadamy sklepu stacjonarnego. Towar można odebrać w naszym magazynie w Orzyszu (woj. warmińsko - mazurskie) tylko po uprzednim opłaceniu zamówienia i otrzymaniu od nas maila z informacją "gotowe do odebrania".    Nie prowadzimy sprzedaży stacjonarnej.
Chcesz zobaczyć rzeczywiste kolory lub zapoznać się z towarem – zamów bezpłatne wzorniki i próbki.
 
  1. Czy wystawiacie faktury, dokumenty z płatnością na termin lub pro forma?
Tak, jesteśmy legalnie działającą firmą i każda transakcja jest udokumentowana  fakturą Vat lub paragonem fiskalnym.
Wystawiamy faktury pro forma. Jesteśmy elastyczni i możemy się dostosować do wymagań klienta.
Zakupy z płatnością na termin mogą dokonać u nas tylko instytucje „budżetowe” jak: fundacje, stowarzyszenia, szkoły, domy kultury, muzea itp.
Osoby prywatne i przedsiębiorstwa otrzymają towar tylko po przedpłacie lub za pobraniem.
 
  1. Dlaczego nikt po 15:00 godz. nie odbiera telefonów?
Praca biura Filartu jest tak zorganizowana, że telefoniczny kontakt jest możliwy w godzinach 9:00 do ok. 15:00 od poniedziałku do piątku. Po tej godzinie są przewidziane prace wewnętrzne, które wykluczają możliwość odbierania telefonów.
Nie pracujemy w soboty i niedziele oraz święta.
Preferujemy kontakt milowy – ze względu na historię korespondencji i nieograniczony czas kontaktu.
 
  1. Czy ceny na sklepie są ostateczne?
Ceny na sklepie są podstawą. Od wartości całego zamówienia naliczane są upusty i wynoszą:
150zł- rabat 3%
500zł- rabat 5%
700zł- rabat 7%
1000zł- rabat 10%

Rabaty obejmują tylko produkty w regularnych cenach.
Towar w specjalnej niskiej promocyjnej cenie (oznaczonej na czerwono) nie będzie rabatami objęty.

 
Bez względu na to czy robisz zamówienie pierwszy raz czy setny, bez względu na to czy zakupy robisz dla siebie, czy do dalszej odsprzedaży... wszystkich obowiązują te same zasady.
Indywidualnie traktujemy tylko klientów z nietypowymi zamówieniami.
 
  1. Czy można liczyć na gratis?
Na gratisy w formie towaru mogą liczyć tylko instytucje pożytku publicznego, z którymi stale współpracujemy.
 
  1. Czy wysyłacie towar za granice?
Tak. Towar wysyłamy na terenie UE, głównie za pośrednictwem kuriera DPD.
Koszt podany w zakładce „koszty wysyłki”
 
  1. Jak złożyć zamówienie zagraniczne, eksportowe?
Zamówienia zagraniczne: na fakturę (bez vat), z przelewem międzynarodowym, lub z wysyłką za granicę należy złożyć mailowo w języku angielskim lub niemieckim na adres: welna.filart@gmail.com. Są traktowane indywidualnie i obsługiwane tylko za pośrednictwem maila – sklep jeszcze nie jest przystosowany do ich obsługi (ale pracujemy nad tym)
 
  1. Czy można płacić za pośrednictwem płatności internetowych (PayU, PayPal, transferuj.pl, dotpay czy przelewy24) lub kartą kredytową?
Tak, za złożone zamówienie można zapłacić przez portal Przelewy24 ale również tradycyjnym przelewem na konto lub zapłacić przy odbiorze (za pobraniem). Tylko zamówienia zagraniczne, z wysyłką poza granice polski, można płacić za pomocą PayPal w zł oraz Euro.
 
 

 
Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl